יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

היזון חוזר

אני חושב שאחד הדברים שגורמים למתכנתים רבים להרגיש שחיקה בעבודה הוא חוסר השיפור המקצועי. אם אתה מתכנת ב C++ ב 5 השנים האחרונות, וממשיך לעבוד על אותו הפרויקט, בהמחלט ייתכן שהריגוש המקצועי יורד עם הזמן.

חמור מכך, מתכנתים רבים מרגישים בתחרות עם מתכנתים צעירים מהם. החשיבה אומרת, אם אני עובד כבר חמש שנים על אותו הפרויקט ולא מרגיש שהשלוש האחרונות תרמו לרמה המקצועית, אולי גם המעסיק/הסביבה מרגישים כך כלפיי ? אולי בעבודה הבאה יעדיפו לקבל מישהו צעיר יותר.

הנה כמה דרכים לקבל היזון חוזר על העבודה

הקוד מתקמפל/רץ: כנראה הדרך הראשונה להיזון חוזר שלמדנו בתחילת הדרך. אם הקוד מתקמפל אפשר ללכת הביתה. לחילופין ולמחמירים, אם זה גם עובד בכלל החיים דבש.

הקוד עובר Testing: בשלב מסוים של החיים המקצועיים ייתכן ונחשפתם לרעיון של Unit Testing. במרבית המקרים לא ניתן בריצה בודדת לנסות את כל אופני השימוש בקוד. בדיקות יחידה הם כלי לבדיקת מסלולי קוד רבים ולראות באיזה מקרה קצה פישלנו. החוכמה כאן היא לכתוב את הבדיקות הנכונות.

הקוד עמיד לפגעי הזמן: נסו להוסיף/לשנות משהו מיוזמתכם. כמה קוד צריך לשנות בשביל השינוי שלכם ? האם ניתן היה לכתוב כך שהכנסת שינוי תהיה קלה יותר ?

תנו לעצמכם היזון חוזר, שפרו לפעם הבאה וכשתגיעו ל top במדדים - נו אז חפשו מדדים טובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה