יום שני, 10 באוקטובר 2011

חומרי הדרכה

בקורס הראשון שפיתחתי חומרי ההדרכה כללו ניירות מקומטים שעליהם כתבתי מה אני הולך ללמד ובאיזה שלב. זה היה אוסף די מרשים של שירבוטים שכלל את השאלות שחשבתי שהולכים לשאול אותי (טעיתי בכולם), את התשובות שתכננתי לענות רעיונות לתרגילים והסברים שתכננתי להעביר על הנושאים השונים.

התלמידים שבאו לקורס כמובן לא ראו כלום מתוך זה. כלומר, הם שמעו את ההסברים, הסתכלו על האיורים שקשקשתי על הלוח, ועקבו אחר דוגמאות הקוד שכתבתי תוך כדי דיבור - אך מבחינת חומר כתוב לא חולק דבר.
המשוב כלל הערות מפרגנות רבות, אך גם תלונה אחת שחזרה, כי דרושים חומרים. במחזורים הבאים המשכתי את הקורס כקורס ללא חומרים, הקורס צבר פופולריות ודרישת התלמידים לחומרים רק החמירה.

היום אני מלמד את הקורס הזה כבר כשלוש שנים, במסגרות משתנות - ואני חושב שהעברתי אותו עשרות פעמים כבר. רק בתקופה האחרונה התחלתי לאסוף את כל התובנות, הארות והחוויות לכדי אוסף של מצגות והסברים על הנושא. זה כנראה לא היה מתאפשר ללא העברת הקורס והאינטרקציה עם התלמידים.

כל המצגות לקורס ההוא, וגם לקורסים אחרים שאני מלמד זמינות באופן חופשי אצלי באתר (ynonperek.com). חומרים אלו הם שלכם כמו שהם שלי. הם נכתבו מתהליך של יצירה משותפת שלכל משתתף בקורס שלי יש חלק בו.

ואם תהיתם מה היה הקורס ... http://ynonperek.com/node/96

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה