יום שני, 9 במאי 2011

ציונים

לא מזמן יצא לי להעביר קורס שהסתיים בפרויקט עם ציון. הכללים של פרויקט עם ציון הם פשוטים, יש לך כיתה של 24 תלמידים, יש התפלגות ציונים נורמלית פחות או יותר שצריך להגיע אליה, ויש חומר שצריך להעביר. כל קבוצה של 2-3 תלמידים פותרת את אותו הפרויקט, מקבלים ציונים על עבודתם ובסוף מקבלים תעודה יפה עם הציון. עד לפה החלק הקל.

במהלך הקורס (פרל) ציינתי את הדגשים החשובים כשהגענו לדבר עליהם, השקעתי את הזמן הנדרש להסביר את ההבדל בין הקשר רשימתי והקשר סקלרי בשפה עד שכולם הבינו, כולל דוגמאות להמחשה ובורות נפוצים. הסברתי איך כותבים פונקציות ואיך להעביר פרמטרים בפרל, מתי להשתמש בהעברה ישירה של פרמטרים ומתי להעביר הפניה למילון.
כשדיברנו על ביטויים רגולאריים הזכרתי כמה כדאי להשתמש ב Regexp::Common במקום להמציא מחדש את הגלגל, וכיצד לתעד את הביטויים שכותבים לצורך שימוש עתידי, כולל איגוד של הביטויים במודולים כדי שגם החברים יוכלו להשתמש בהם. הזכרתי כהרגלי את הסכנות בשימוש ב $1, והעדפה לתת שמות למשתנים שתופסים מהביטוי ושאר היבטים ודגשים בנושא.

הקורס נמשך חמישה ימים והתלמידים היו כולם חכמים ומקסימים, הקשיבו והפנימו ובסיום הגישו פרויקטים מתועדים, הכוללים חלוקה יפה למודולים וקבצי בדיקה על כל מודול שנכתב. התוכניות כולן עבדו והיו קריאות, ברורות וניתנות להרחבה. ואני נשארתי עם הצרה שהתחלתי איתה - הציונים.


מסתבר שציונים זה אחלה דרך להגיד לסטודנטים ולסטודנטיות - לא הקשבתם בשיעור, לא הכנתם את שיעורי הבית, זלזלתם וכעת ארשום לכם מספר נמוך כדי שתלמדו את הלקח.
מסתבר גם שעדיף להשקיע את הזמן בללמד נושאים מעניינים הרלוונטים לסטודנטים שלומדים אותם, ובסוף להיתקע בשלב הציונים. זה יותר כיף לכל הצדדים.

תודה לכל מי שהיה בקורס ההוא וקורא. הייתם אחלה. עכשיו חזרו לעבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה