יום שני, 9 במאי 2011

חידוש האתר

האתר החדש כבר כמעט באוויר וזהו אתר הדרופל (הכמעט) ראשון שהרמתי. מספר מילים על המעבר מג'ומלה, ההבדלים, השינויים המרכזיים, מה הכי חסר ומה הרווחנו.

כשהתחלתי לפני כחצי שנה ללמד קורסים במכללת ג'ון ברייס עבדתי בשיטה הישנה, כלומר כתבתי את כל הדוגמאות על הלוח במהלך השיעור, הכנתי דפי תרגילים שגם אותם כתבתי על הלוח והצגתי את הפתרונות אונליין על המחשב. מיותר לציין שהבעיות מיהרו להתגלות, החל מתלמידים שלא הספיקו להעתיק, וכלה בפתרונות שלא עבדו בגלל סימני פיסוק שלא במקומם. בסופו של כל קורס הייתי שולח אימייל לכל המשתתפים עם כל הדוגמאות שהוצגו בשיעור.

מהר מאוד הבנתי שצריך אתר, והפתרון הקל והנוח ביותר היה ג'ומלה. מערכת ניהול התוכן ג'ומלה מאפשרת לעשות כמעט את הבלתי יאומן - לבנות אתר בלי לדעת מה בונים. כשהתחלתי עם הג'ומלה, לא היה לי מושג איך אני רוצה שהאתר יראה, מה יהיו התכנים בו, מי יכנס אליו ומדוע. המחשבה היתה להרים את אוסף הדוגמאות שלי באופן כזה שאם השתתפתם בקורס יכולתם להנות מהם גם לאחר תום ההשתלמות.

כיום אפשר להגיד שהאתר גדל הרבה מעבר לתוכנית המקורית, עם תכנים שישבו בערבוביה באנגלית ובעברית וקושי לנווט. לא לגמרי הצלחתי להבין את מערכת תבניות העיצוב של ג'ומלה והיתה תחושה שהמאמץ לשמור על אתר נקי לא שווה את הרווח שאני מקבל מהפלטפורמה.
האתר החדש נכתב בדרופל עם הבנה ברורה של מה יהיה בו, איך התכנים יהיו מסודרים ומה המקום של כל דבר. דרופל היא מערכת ניהול תוכן מצוינת המאפשרת שליטה טובה על מראה האתר, ארגון התכנים שבו ושאר פינוקים. מספר דברים שהיו חסרים לי בג'ומלה וכעת אני מאוד מרוצה מהם: סיווג פריטי תוכן לפי נושאים או אוספים של נושאים, עיצוב ספציפי לעמודים לפי סוג התוכן, מערכת תפריטים נוחה בהרבה ותוסף DHTML לתפריט צד נפתח באופן דינמי.

מקווה שתהנו מהאתר החדש, ומהבלוג הזה שילווה אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה